Käppar i hjulet för Hasse!

Hej UTE!

Har spelat min sista match i gruppspelet för 2009.

GRUS I MASKIN FÖR HASSE.

I kvällens match på Gul / Blå slinga mellan Hans och undertecknad konstaterade vi på första tee att jag hade ett slag på Gul 2, detta var förutsättningen för machen. Vi började med varsit par, fortsatte med par på tvåan där jag hade slag. 1 Upp. Trean behöver vi ej prata så mycket om men Hasse tog tillbaka A/S. Hål 4, 5, 6, 7 och 8 gör Hasse par på, jag gör par på 7 och 8. Hasse är 3 Upp.

Börjar fundera på hur detta skall sluta! Hasse är 2 över banans par efter 8 hål
.

Gul 9 missar Hasse utslaget kort om vattnet, slår 2:a i vattet. Jag ligger mitt i fairway förbi pumphuset, efter ett slag till av Hasse får jag hålet. Hasse 2 Upp.

Vi delar Blå 1:a jag tar 2:an och 3:an ställning A/S. Vi delar 4 och 5. Blå 6 lägger jag upp bollen pinn haj, 3 m till kopp. Hasse trycker ut sin boll till höger i ruffen. Vi letar men hittar den ej, Hasse ger mej hålet. 1 Upp. 7:an delar vi, på 8 slår vi bra utslag bägge två, Hasse känner trycket öka, han är på green på 1 slag mer än mej. Jag sätter birdeputten och machen är slut 2/1

Kollade genom resultaten för återstående matcher i Ben Hogan.

Kan bara sitta och vänta på en spännande upplösning i Gruppen.

Vid datorn

Torbjörn D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback