Debuten på MST

Mellansvenska SeniorTouren



Så här såg det ut på ledartavlan när det återstod två trebollar. "Tyvärr" kom det in ytterligare tre spelare på 89 så det blev till slut en femte plats.

Hade en tung dag på banan och flera puttar som var nära men inte gick i. Två bollar i vattnet också, den ena som vinden tog på gul fyra och den andra i vattnet på gul nia. Då tror ni att det var från tee men det var det inte. Jättefint utslag som låg mitt i fairway i höjd med pumphuset och sedan skulle bollen långt. En klack och bollen nästan mellan benen och med god fart rätt i vattnet. Tänk så det kan bli.

Spelade ihop med Ingemar från Surahammar som jag låg två efter vid vändningen men som jag sedan kom ifatt och förbi. Vi hade mycket trevligt i bollen och jag tackar så mycket för de greenfeecheckar som jag fick. Skall givetvis utnyttjas på banan i Surahammar.

Kul tävling och det kanske blir flera nästa år.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Det där med puttarna är ju inte roligt. Kanske dags att byta? He, he det är så det kan kännas ibland i varje fall när man blir motarbetad av puttern....

Postat av: UTE

Hej Jocke!

Det var nog inte fel på puttern utan det var nog "skit bakom spakarna" den dagen. Bara att komma igen för puttern som köptes under försommaren har varit en god investering.

Hälsningar UTE

2009-08-29 @ 08:55:40
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback