Golf i torsdags

Nu är sommardäcken på och jag tänkte då förklara det där med golf i torsdags. Det är inte så att det blev en runda för egen del utan jag hade tillfälle att besöka vännen Ulf som har Viasat Golf och då det är spel i Lisboa denna vecka och på den bana där vi var vecka fem så var det extra intressant.

Estoril Open på Oitavos Dunes och det är den bästa golfbana som jag spelat. Spännande att se hur de spelade hålen och jag kan anmäla att de har lite längre till flaggan än vad vi hade. Några hål som var extra spännande att se var femte och sjunde. Femte par fyra och 420 m i motvind och där var jag knappt inne på tre slag utan vind. Sjunde där de i torsdags var kraftig motvind och de slog drive, drive och ändock inte var inne på green. Själv gjorde jag ett enkelt par där sista dagen men då var vinden 180 grader.

Avslutning idag och i morgon och jag såg att Jesse som bär åt Peter Hedblom får fritt dessa dagar. De får väl ta en sväng in till Lisboa.

Kommentarer
Postat av: CB

Såg att hotellet ej var färdigbyggt melan 17-18 hålet. Men dom hinner väl bli klara till nästa år för det var där du hade bokat rum, eller ??

2009-04-04 @ 22:15:07
Postat av: UTE

Hej CB!

Såg att det inte var klart men givetvis bör vi bo där nästa gång. Frågan är bara vem som vill sponsra oss så att vi får med klubborna hem. Tycker dock att vi bör planera för en resa redan till hösten och ta en tour någonstans i vida världen?

Ha en BRA vecka!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback