Jag blev av med gubbe två!

Till stor glädje för hustru så blev jag idag av med "gubbe två" som varit placerad i garaget under de två senaste månaderna. PGA på Torshälla och det var 12 spelare till start. Slog till med 77 netto och en fin andra plats efter Lars A som fick 75.

Han hade 35 extra slag och jag 13 så det var lite att jag ikapp och det var extra roligt då vi gick i samma boll. När det var två hål kvar så var jag 14 före så det fattades hela åtta slag. På 17:e så gjorde jag en dubbel, sex, och Lars slog två i bäcken så han fick dagens första fullpoängare. Fem efter inför sista hålet och på denna par fem gjorde jag par. Skulle Lars palla för trycket eller skulle han göra tio i och segern till mig. Fjärde slaget slog han ånyo i bäcken men kunde slå upp bollen på torra land. Sjätte ut till vänster i höjd med green. Sjunde in på green och "tyvärr" hamnade bollen bara två dm från hål så han fick åtta i.

GRATTIS LARS TILL SEGERN!

Det är ju även närmast hål som Claes Å vann och sedan är det även längsta drive och det var på det 17:e hålet och det vann jag med en "mosterdrive" på runt 180 m i motvinden. Men det räcker ju med att ligga på fairway då övriga sprider bollarna runt banan.



Dagens deltagare med en glad Lars i mitten (med den fula gubben)!

  

Björ slår in på den sista greenen!

                   

Puttingduell mellan Stefan och Bertil! Samma avstånd och Stefan puttar först och kommer nära hål. Bertil något försiktig och får en lång nästaputt som tyvärr inte går i,

Nästa tävling för PGA är Höstdimnman som går den 10 oktober och då hoppas vi på minst lika många deltagare som idag.

Kommentarer
Postat av: Golfer

hej,

Såg att du saknat mig på bloggen. Jag har varit i London några dagar för att se Madonna på Wembley.

Jonas

Postat av: UTE

Skönt att höra!

Då vet jag att du åter är med i matchen.

UTE

2008-09-13 @ 18:28:38
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback