Banan ger och banan tar!

Igår var det dags för den "sista" matchen i U 2.

För motståndet stod Torbjörn D som spelade strålande golf och hade banan med sig vilket innebar
en enkel seger med 4/3. Redan efter tre hål så var han tre upp och det gick givetvis inte att ta in denna dag.

Själv hade jag för dagen banan och myggen mot mig så jag träffade bl a två träd på det sjätte hålet. Det mest spännande kom dock på det 14:e hålet då Torbjörn var tre upp och jag nyss knaprat in lite. På tee och just i baksvingen så kom en av alla dessa myggor som just nu finns och satte sig rätt i örat och surrade ordentligt. Eftersom det bara är Tiger som kan stoppa en sådan rörelse så förstår ni resultatet - försök själv få ut en mygga ur örat och slå en golfboll samtidigt.

Kan avslöja att du inte kommer långt!

Spelade dock själv stabilt under dagen, förutom banans "tagande", så jag är nöjd med spelet men Torbjörn spelade ännu bättre och vann välförtjänt.

Nu återstår endast avslutningsdagen som efter diverse turer spelas lördagen den 4 oktober.

För egen del så åker klubborna redan nu in i de inre delarna av garaget då det finns annat på agendan den kommande tiden.


Kommentarer
Postat av: Golfer

Kanske kan det bli en sen, sen höstrunda ihop innan du låser garaget.

Postat av: UTE

Självklart!

Vad sägs om en runda på Sigtunabygdens GK. Jag bjuder på greenfee då jag har två sedan Masters. Då har vi ju chansen att bocka av ytterligare en bana. Eller har du spelat den? Hör gärna av dig med spelbara dagar så fort som möjligt. För egen del är nästa lediga dag den 7 oktober.

Hälsningar

UTE

2008-09-22 @ 19:52:22
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Golfer

Ska kolla och återkommer.

2008-09-22 @ 20:36:39
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: UTE

Den 8 oktober då den 7 just blev bokad för "jobb"!

Hälsningar

UTE

2008-09-25 @ 11:09:44
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback