Veckans fredagscitat!

Varför denna brådska? Det brinner ju ingenstans.

Ryskt ordspråk

Kommentarer
Postat av: Golfer

Hur gick det? Hur spelade du på hål 3? Och hål 9? Och 10? Och 11? Klarade du bunkrarna på 16?



Vi har nu en ny spis i hemmet. Installerad och klar.

Postat av: UTE

Hej Golfer!

Skulle just skriva om dagen och lägga ut lite bilder men först får jag svara på dina frågor.

27 p, 12 + 15, 52 slag ut och 45 in.

Enkelt par på trean, slog en järnåtta i motvinden som låg bakkant green.

Dubbel på nian, oj vilket dåligt utslag som hamnade precis framför damtee.

Par på tian, över vägen och i ruffen till höger, fortsatte till höger och slog upp på green med en åtta.

Bogie på 11, bra utslag, till sjökanten, över sjön, 50 m kvar, in och missade parputten på tre meter.

Nej! slog i den högra bunkern på 16, 56 graders över green och in och tvåputt. Där gjorde Torbjörn par och det blev dormy.

Avgjordes sedan på 17:e där vi båda gjorde fem i. Jag var återigen i bunkern.

Trevlig och spännande bana.

Gjorde åtta i på ettan då vi fick springa ut för att komma med en boll 12.52 i stället för vår egen tid 13.17. Tur var det för det var mörkerspel på de två sista hålen.

Sedan 10 i på åttan då jag gick i bunkern på andraslaget och slog tre slag där, låg precis vid torvkanten och två slag med kraft i kanten, slog sedan även i greenbunkern.

Torbjörn hade 44 + 49 och 29 poäng. Spelade med ett trevligt par från Botkyrka som genom jobbet hade spelrätter även på Kallfors.

2008-10-25 @ 22:06:43
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Golfer

Tack för rapport. Jag skrev 3:an, men menade 4:an. Där går jag alltid höger om vattnet och in på tre.

97 med en 10:a och en 8:a på hösten är helt ok.

2008-10-25 @ 22:32:55
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: UTE

Tack för att jag fick godkänt med en 97:a!

På fyran gick jag till höger och låg i höjd med vattenslutet. Träfemma och hade tio m kvar uppför backen och en femma i. Torbjörn gick fint över och upp på två och ett enkelt par så där tog han hålet.

Femman - bra utslag så att jag såg flaggen och slog andraslaget till i höjd med pinnen dock i bunkern till vänster om green, bra bunkerslag och i på fem även där. Torbjörn passerade inte röd på utslaget så här tog jag tillbaka det tidigare förlorade hålet.

2008-10-26 @ 20:12:54
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback