Ekonomitips!

Har idag fått in ett ekonomitips av en av mina trogna läsare. Det var tänkvärt så här kommer det.

Hmmmmm.....


Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 Kronor för cirka 3 år sedan så är de värda kring
4 600 Kronor idag.
Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 Kronor så har man idag kvar 791 Kronor.

Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6 741 Kronor.

Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget.

Kommentarer
Postat av: Golfer

Jag funderar på att köpa ett fat whisky för lika mycket pengar som ett helset klubbor. Nu har jag fått argument. Tack. :-)

Postat av: UTE

BRA Golfer!

Köp whisky och jag hoppas att jag får vara med och dela på "avkastningen". Förstår att det blir ett fat i Mackmyra eller blir det i Skottland? Eller kanske både ock.

Hälsningar

UTE

2008-10-14 @ 14:31:13
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback