Armhävningsgolf!

Det finns ju vissa som inte bara nöjer sig med golfspel på banan utan måste träna på annat också.
I de södra delarna av landet håller en viss typ av "armhävningsgolf" på att utvecklas och det är lite annat än Ulf D T T whiskeygolf som jag tidigare har skrivit om.
Ni kan läsa om fenomenet på
http://blogg.kristianstadsbladet.se/ceciliaisberg och vi får hoppas att fenomenet stannar i syd och inte kommer upp i landet. Den som vill kan nog boka en runda med Cecilia i Skåne och jag lyckar henne eller honom lycka till i en "armhävningsgolfmatch" mot Cecilia.
Kom just att tänka på Ulf D T T och tror att han skulle ha en god chans mot Cecilia då han ofta syns på Hälsoskaparna men så var det ju det där med whiskey........

Kommentarer
Postat av: Richard

Intressant med Armhävningsgolf. Jag har för några år sedan spelat en runda där förloraren fick utföra diverse uppdrag innan nästa hål. Bland annat så fick jag "förmånen" att ta av skor och strumpor innan jag blötte fötterna i vatten. När tassarna var blöta skulle jag gå igenom en bunker.



NU kunde jag sätta på mig strumpor och skor igen. Ett par hål senare vann jag och ett liknande straff utdelades. Så höll det på innan vi med skav i fötterna spelade in mot sista hålet. Inte speciellt seriöst, jag vet, men man fokuserade på andra saker än svinplan, armbågar och uppvridningar.

2008-10-24 @ 09:01:21
Postat av: UTE

Richard - låter spännande och det finns som sagt många olika varianter av spel som då inte fokuserar på allt "seriöst golfande". Vet inte vilket av de tre senaste som jag skulle vilja utsättas för: armhävningar, fotbad eller whiskey?

Alla har ju sina fördelar och nackdelar och jag skulle nog välja .......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback