Golfbaneranking

Tänk vad bra jag är på att ranka golfbanor!

För någon vecka sedan hade jag ranking av året premiärbanor och jag hade Bro Hof Slott Stadium Course på första plats. Fick häromdagen Golf Digest och kan ni tänka er vilken bana de hade rankat bäst i hela Sverige. Just det - samma bana. Det var väl bra gjort av mig så nu blir jag nog anlitad till nästa år av GolfDigest eller var det bara tur?

Nej, det är nog så att Bro Hof Slott är klart bäst i Sverige och spelar du golf så är det verkligen värt pengarna att spela en runda på banan. Skall du dit 2009 så slå gärna en signal om du vill ha sällskap för jag åker gärna dit igen!

Har för övrigt spelat 13 av de 50 bäst rankade banorna i Sverige och det är följande

1. Bro Hof
2. Barsebäck
10. Frösåker
14. Vidbynäs
17. Örebro
23. Arlandastad
25. Bro-Bålsta
32. Landeryd
34. Kallfors
42. Slite
45. Kungsängen
46. Säters
47. Veckefjärden

Så det finns ytterligare 37 att "utforska"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback