Gödning påverkar bollen!

Igår när vi spelade på Gripsholm så hade de passat på att sprida gödning på greenerna i och med att det regnade. Ni som själva gjort detta vet hur gödning och regn beter sig. Det blir en jädra sörja och det var det alltså på greenerna igår. Inte så lustigt och hälsosamt. På det nionde hålet hade jag en putt på 30 cm kvar och tänkte att här behöver jag väl inte göra rent bollen. Men där missbedömde jag situationen. På undersidan av bollen var det en redig klutt och även på klubban - bollen gick 15 cm och där stod jag som en "förvånad gubbe". Men vad gör väl det, det är ju bara på lek, men hade den gått i så hade jag varit ett bättre än "Purjo"!
Dessutom är det svårt att äta och dricka när allt är påverkat av kladdet. När jag sedan kom hem så var det givetvis nödvändigt med utrustningsvård och alla kläder, inkl regnställ, åkte direkt in i tvättmaskinen.
Inge roligt med gödning och regn men det behövs nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback