Ibland vänder det!

Idag var det STOR match mot Örebro-Janne och som jag tidigare skrivit så var det Torshälla GK som gällde.
De senaste två åren så har jag vunnit så nu var det en taggad Janne som kom till start.



Vilket elände!

På första hålet så hade jag slagläge men slog då ut i ruffen och efter att varit inne på fyra och sedan treputtat så var det ett noll.
Två noll eftersom jag slog i vattnet på tvåan.
Hade slag på trean men efter årets duff så delades hålet.

På fyran kom VÄNDNINGEN. Korthål och Janne slog rakt mot flaggan över vattnet och hade en tremetersputt kvar. Själv till vänster och hade en 12 metersputt från den högre platån till den nedre. Såg ut som tre noll men putten i för en birdie och Janne missade sin tremeters.

Ett delat hål, sedan tre till mig och ett till Janne så det var ett upp till mig efter nio.

Två upp efter att Janne slagit två slag i bunkern på tian.

Snyggt spel av Janne på par femman och enkelt par vilket betydde ett återtaget hål.

Två delade och sedan var det åter dags för Janne att slå två slag i en bunker på 14:e så vips var det två upp igen.
Vi delade korthålet på fina par.

16:e och jag hade slag. Sällskapsspel fram till green på tre. Janne skulle putta först vilket vår medföljande domare Anders E bestämde. Miss, precis bredvid hålet, så då fegputtade jag till 10 cm till höger om hålet och då var dagen klar.

Vinst med 3/2 och det trodde jag inte efter Jannes utslag på det fjärde hålet.

Men efter 12 metersputten i hål så gick det vägen! 

Det är golf i ett nötskal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback