4 x 12 - 0

Igår var det åter hemmamatch i H 55-serien och det var Mälarbaden som tagit sig hit till Strängnäs. Ryktet hade spridit sig att vi i våra tre hemmamatcher vunnit med 12 - 0 alla tre gångerna. Detta mot Vingåker, Solbacka och senast Flen förra tisdagen. I försnacket hördes att det nog skulle bli någon poäng till gästerna denna gång.

Men efter bländande spel av Pekka, Hans, UTE, Christer, Leif och Bengt-Erik så blev det ånyo en hemmavinst
med 12 - 0.

Själv så spelade jag mot deras lagledare och kände mig aldrig hotad fast han efter underläge med två vid vändningen slog till med birdie på de första blå hålen. Delade trean och sedan tog jag tre på raken varefter vi delade det svåra Äppelträdet och då var det 3/2 och klart.

När jag satte den sista putten för delning sade han "Synd, för jag har gått och retat mig på dig hela tiden".

Känns ju skönt att i matchspel ha både spelövertaget och övertaget i den psykologiska kampen också.

Nu har vi 63 - 9 i målkvot och 11 poäng. En omgång återstår och det är på tisdag mot Katrineholm borta. Spelar inte då för då skall Jonas och jag till Uppsala för att avverka den årliga 36-hålstävlingen.


Stefan, min motståndare som var lite "störd" på mig.


Christer hade Dormy fem men avgjorde först på 17:e hålet i matchen mot Bertil.

Kommentarer
Postat av: Golfer

Hoppas vi slipper surgubbar på tisdag.

Postat av: UTE

Det tror jag nog att vi gör!

Såg att det bara var 21 lag anmälda men att de idag flyttat fram sista anmälningstidpunkten till 15.00 dagen innan. Konstaterade även att "målargubben" var med men i år hade han en kompis som hade runt 10 i hcp.

Ha en bra midsommar och vi hörs!

Ulf

2008-06-19 @ 16:08:48
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback