Vidare i Stadiumgolfen

Det gick vägen!

Motståndarna igår slår 100 m längre än både Golfer och mig så det var ett tufft motstånd som vi mötte men golf är golf och vad som helst kan hända. Givetvis så gjorde det så också.

Golfer hade taktiken "vilseledning" och det kan ni läsa om på
http://golfers.blogg.se så han vann sin match med 6/5 mot Antti. Mycket säkert spel igår av Golfer!

Själv så spelade jag mot Micke och fick sju slag vilket innebar att jag hade slag på de tre första hålen. Då "nöp" jag till och ledde med tre efter tre hål. Säkert par på fyran och sedan tog han femman och sexan där jag inte hade något slag.

Avslutade gula slingan med tre par vilket innebar att jag var två upp vid vändningen.

Delade 10:a då jag hade slag. Sedan åter tre par vilket innebar att jag hade fyra upp efter tretton hål. Micke missade parputten på 12:an och jag hade slag på 13:e.

På fjortonde kom sedan dagens dåliga slag! 100 m kvar och bollen rätt ut i skogen till höger. Kan någon förklara dessa slag för mig?

Tre upp och fyra hål kvar - då kom avgörandet - Micke som jag på hålet innan, rätt ut i skogen till höger, och p-bollen i bunkern. Slog ut ett säkerhetsslag. Vi hittade massor av bollar i skogen men inte Mickes. Puttade in på green, lite fegt men match är match, och Micke slog upp på green och gav upp matchen.

Seger med 4/3 och totalt 4-0 i matchen och vi är vidare till fjärde omgången.

Då får det bli lite stilbilder som avslutning och det är tur att det inte är stilpoäng i golf!


Golfer slår ut på blå åtta.


Golfer testade även kameran på mig upptäckt jag när jag tömde kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback