Trevlig runda i sjunde omgången av U 2

Under denna dags härliga fm. har Göran och jag tagit oss en vandring längs den gula och den röda slingan på Strängnäs GK:s vackra men ack så torra bana.

Verkligen trevligt att den röda slingan för en gångs skull ingår i 18-hålaren. Det fick dock sin förklaring i och med att den blå var helt avstängt. I morgon är det den gula som är helt avstängd. Anledningen är förberedelserna inför SPM Open och det är fullt ok då de givetvis måste vattna ordentligt så att inte spelarna krossar banan med dagens rull. 

Fick lämna 13 slag till Göran och han knep genast det första hålet. Sedan var han fin nog att ge mig tre hål på raken vilket jag givetvis behövde för hål sju till nio tog han så vi var lika efter nio hål.

Omväxlande spel och efter 13 var vi lika. Tog 14:e där Göran hade lite problem ut till vänster som han inte är ensam om att ha, delade 15:e och sedan tog jag 16:e på ett sandy par. Tyvärr så slog Göran andraslaget på 17:e i bunkern och därmed var matchen över och resultatet skrevs till 3/1.  

Som vanligt en trevlig dag på golfbanan med en trevlig U 2 spelare.



Göran "laddar" på den röda slingan.



Fina slag på blå trea. Vi fick Janne, ensamspelare som kom ifatt oss, med oss från tian. Vi gick från hålet med tre fina par och givetvis så lagade vi nedslagsmärkena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback