Mina spelkamrater på Bro Hof

Det var min kamrat Golfer som hade lockat med Bro Hof Slott G C så här kommer han på bild och bilden är på 18:e hålet då vi är på väg att avsluta rundan. Golfer gjorde ett fint par på hålet.



Vi fick dessutom sällskap med Viktor och Mikael från Vänersborg som var på en liten golfresa till storstaden.
Viktor har noll i hcp och Mikael runt tre och det syndes på deras spel.



När vi summerade rundan så landade Viktor på otroliga 43 poäng och när vi slog ut på 18:e så var han ett under banans par. Han satsade friskt och tog fram sin drive för att nå green som var 303 m bort. Han missade med 50 cm och slog i stenmuren som ni ser hitom slottet. Viktor är den bäste spelaren som jag gått en runda med och det var verkligen en lektion i golf.
Själv landade jag på 34 p efter en birdie, två par, 11 bogey, två dubbel bogeys och två par femmor där jag hade nio i. Det var lätt att räkna då jag fick 18 slag på 12,2 i hcp.
Mikael hade 33 p och Golfer landade på 31 p och det är ju inte så illa att alla var över 30 p när vi spelade banan för första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback