Sjösjuka!

image680

Den enda molninga dagen så tänkte vi passa på att bege oss bort till Porto Mogan. Tog en promenad ner till busshållplatsen nere vid vattnet. Där upptäckte vi att alla andra också tänkte åka på utflykt. Efter att två fullpackade bussar passerat så fick vi kontakt med ett par från Belgien som nappade på att dela en taxi. Ytterligare promenad till taxistationen och där var kön mindre och oorganiserad. Detta utnyttjade vi och efter en liten stund var vi på väg.

Längs bergssidorna bar det av men det var en lugn och säker chaufför.

Efter en trevlig tid i byn var det dags för hemfärd.

Kerstin föreslog båt men jag var lite tveksam när jag såg vågorna. Har tyvärr lite svårt med sjön när det inte är spegelblankt. Men som karl kan man ju inte ge sig så lätt så vi gick till båtplatsen men jag "backade".
Tror att det var rätt beslut för ni ser själva hur båten betedde sig i vattnet. Hade nog inte varit så trevligt att vara på den båten och jag kan anmäla att även hustru tyckte det var skönt att ta bussen åter. Dock satte vi oss på fel sida och för långt bak så ibland så hängde vi utanför vägen och såg vattnet under oss och det gillar inte Kerstin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback