Golfranking - sexa, sjua och 4 536 968 plats

Då har den senaste golfrankingen kommit och nu har vi två svenskar på 10-bästalistan. Robert Karlsson på sjätte plats och Henrik Stensson på den sjunde platsen. Henrik var ju precis utanför tidigare men efter förra helgens lagseger så tog han sig på nytt in på listan.

Inte dåligt eller hur?

Före på listan finns Tiger, Sergio Garcia, Phil Mickelsson, Padraig Harrington (spelar på Wilson) och Vijay Singh.

Vem ligger då på 4 536 968 plats då?

Ja inte vet jag men på mina 12,3 i hcp så ligger jag på 77 410 plats i Sverige, 8 161 plats i kategorin 55-64 år, 191 i Stängnäs GK och 30 plats i kategorin 55-64 år. Letar efter världsrankingen men har ännu inte hittat den.

Kommentarer
Postat av: Golfer

Låångt före mig med 12,4.

Postat av: UTE

Japp!

Nu har jag hittat oss båda och jag hade missat mig själv med 33 placeringar och du är 98 365 platser efter så det är bara för dig att greppa hårdare i klubban och satsa vidare.

Hoppas att du kommer ut på banan i morgon hälsar UTE

2008-12-13 @ 21:43:40
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback