Wermdö G&CC

Ytterligare en bana att lägga till handlingarna och det är en bana som jag gärna återkommer till. Tyvärr var det blött efter allt regn men det är det ju på alla banor just nu.

Bankaraktären är spännande och det är både backigt och trångt så de långtslående får nog hålla igen ibland. Dessutom ligger ju bana utåt kusten så det är riktigt fin natur att vandra i. Själv trivs jag på banor där man inte ser alla 18 hålen under hela rundan utan vandrar från olika terrängpartier och hittar hålen enskilt i naturen.



Från tee på det tredje hålet och som ni ser så går det utför efter utslag.



Christer laddar på från tee på det sjätte hålet som ni ser svänger vänster och fortsätter så här efter det smala utslaget



Damm till vänster, bunker hitom, sjö bortom och berg till höger. Inte helt lätt hål men verkligen fin natur.

Range, klubbhus och atmosfären runt klubben positiv men frågan om en greenfee på 600:- inte är något för mycket. Men banan ligger ju i Stockholm så det kanske är ok.

Resultatet för egen del helt ok men poängsumman behåller jag för mig själv.

Slutintrycket är att banan är klart värd ett besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback