Fyra rosa bollar kvar i Flen

Idag var det partävling i Flen och Kerstin och jag såg fram mot en härlig dag på den fina banan. Tyvärr så var det väldigt kallt under natten så när vi kom dit kl 09.00 var starten framflyttad knappt en timme p g a frost på greenerna.

Tänk - snart är vintern här.

Gick ut lite före 11.00 och i bollen fanns också ett par från Flen och två damer även de från Flen. Spelade hyfsat de första sju hålen och hade efter dessa 14 poäng, på hcp. Då kom åttan och nian och från dessa hål fick vi gå poänglösa. 

Här förlorade jag den första.... I bäcken på utslaget på nian och det var ett bra utslag men samtidigt dagens högsta och det får det inte bli på detta hål. 14 poäng vid vändningen och samma hade damerna medan paret hade hela 22 poäng.

På 11:an försvann nästa. Skulle slå in fjärdeslaget på green men det fanns ett träd, säg ett, i spelriktningen och givetvis klockren träff och bollen var borta. Här gick den andra......

På 13:e försvann nästa..... Utslaget något till vänster och vi såg alla att den landade i sluttningen och inom en radie av fyra meter. Men ingen boll i radien så det var den tredje som försvann där.

På det 15:e hålet försvann den fjärde och sista för dagen.... Slog över green och ner i sluttningen bakom green men även här var den uppslukad av jorden.

Nu fick jag lite långa blickar av Kerstin för här hade jag nu slagit bort fyra av hennes nya rosa bollar och hon hade alla sina kvar. Aldrig tidigare i år har det gått åt fyra bollar men någon gång skall givetvis vara den första.

In hade vi 12 poäng, damerna 18 och paret blev kanske smittade av mig för de rasade och hade endast nio poäng in.

Vi hade dessutom tur med vädret för regnet som skulle komma kl 14.00 var försenat och vi fick bara några droppar på oss på det sista hålet.

SOM SAGT - TÖRS JAG SPELA PÅ ROSA BOLLAR NÅGON MER GÅNG?

MEN NI VET VÄL "BOLLAR HAR MAN BARA TILL LÅNS" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback