Avslutning för H 55

Idag är det dags att utse året H 55 spelare i Strängnäs GK.

Vi höll inte ända fram utan kom på en hedrande tredjeplats i serien i år och idag är det avslutningstävling för deltagarna i årets matchspelsserie. Sju av de 14 spelare som varit med och kämpat kommer till start och tävlingen kommer att avgöras över 18 hål slaggolf på den blå och gula slingan. Närmast hål på gul fyra och längsta drive på dagens sista hål, gul nia.

Tänk vilken kamp om att få äran att var "årets H 55 i matchspel" på Strängnäs GK!

Kommentarer
Postat av: bo grenholm

Hej Ulf!
Tack för senast.
Jag hade tänkt redovisa några synpunkter på resan till Dvur direkt till REvent men det går säkert lika bra så här.
Ingen kan göra något åt vädret, men trist var det.
Det borde ha föranlett researrangören att se till att torkningsmöjligheterna hade varit bättre. Som det nu var sattes värme på elementen och handduksvärmare på under fåtal timmar och det räckte inte för att torka dyngvåta kläder. Dessutom anmärkte hotellpersonalen, när jag påpekade denna brist, att vi hade 21 grader på vårt rum så vi borde vara nöjda. Elisabeth hörde på min klagan men gav ingen support.
Det borde vara självklart att distribuera en namnlista på deltagare och med rumsnummer. En sådan lista hade varit användbar när det skulle delas ut öl som ingick i lunch - personalen hade kunnat pricka av vilka som fick öl och därmed undvika att några på slutet fick betala pga att några hade utnyttjat kaoset och beställt en andra öl.(aktuellt på Golf Pilzen)
Snacket bland deltagarna var övervägande negativt om arrangemanget med frukost och lunch. Trångt och dålig distribution av upplagda fat.
Lunchens baguette med halvkall varmkorv i folie var ingen höjdare.
Men detta kan man inte lasta hotellet för - de är nog inte i nivå med den standard som vi svenskar är vana vid - vi kan jämföra med Tunisien, Fuerteventura, Cypern och givetvis etablerade golfländer i Europa.
Detta borde ha upptäckts vid den marknadsundersökning som jag tar för givet att REvent måste ha utfört innan man väljer ett sådant resmål.
Många sa att besöket i Golf Park Pilzen var en höjdare och tom vinet smakade bättre -
men vi vet ju inte hur boendet var - men nog var det en helt underbar golfbana.
Inslaget med Slicers var givetvis helt positivt och med Jims(han hette väl så?) verbala förmåga blev det ett kul inslag.
Det borde ha ordnats en organiserad resa till Pilzen för ett bryggeribesök vilket ni lovat i er broschyr. Trasslet med endast en taxi som ovillkorligen måste köra alla turer med lång väntan och felkörning skulle ha kunnat undvikas.
Nu får det vara nog - vi packar för en kulturresa till Barcelona.
Mvh Bo Grenholm

2007-10-03 @ 21:09:11
Postat av: UTE

Hej Bo och kul att du hittade in och skrev lite också!
Det är många som tittar kan jag konstatera men det är få som tar sig tid att tycka till.
Vad det gäller dina synpunkter så delar jag dessa till 100%.
Hade själv inte varit i Tjeckien tidigare och kan konstatera att de har mycket att jobba på.
Frukostupplägget, lunchen och värmen på rummen måste givetvis bli bättre om resorten skall få några svenska gäster i fortsättningen.
Vad gäller maten på Plzenbanan så var det inte så att någon tog mer än en dryck utan det var så att de som kom in tidigt åt som "hästar" efter allt regnande och den budget som krögaren hade var förbrukad när det återstod ca 10 spelare därför stopp på öl och mat. Jag löste det på ett smidigt sätt och hur kommer jag inte att avslöja.
Utflykten till bryggeriet kände jag inte till och delar din uppfattning att de skulle varit kul att komma dit och göra ett studiebesök. Särskilt som jag själv jobbade med ölframställning i början av 70-talet då jag jobbade ett år på Old Eskils bryggerie (i lagerkällaren) i Eskilstuna.
Ha det nu bra på kulturresan till Barcelona och hälsa Birgitta.
Hälsningar
UTE

2007-10-04 @ 19:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback