Aroeira I

Så här beskriver jag Aroeira I i golfpärmen som ligger i receptionen och det tycker gästerna stämmer rätt bra


Aroeira I
www.aroeira.com


·        25 km söder Lissabon centrum

·        600 m från havet

·        Pinjeträd och ett antal vattenhinder

·        10 min transport till banan

·        18 hål

·        Byggd 1973

·        Ritad av Frank Pennik

·        Portuguese Open -96 och -97

·        Många Ladie Open

·        Vatten på vissa hål

·        Platt

·        Par 72 (36 + 36)

·        Gul tee              5740

·        Röd tee             5188


Första nio
Tuff öppningshål - utslaget över vattnet!

Tvåan slingans tuffaste hål!

Åttonde hålet långt par tre!


Sista nio   
11:an - tufft inspel mot green!

14:e - korthål över vatten!

15:e - vatten till vänster vid inspelet!

Långt avslutningshål!



Polletter och vagn/bil bokas i klubbhuset.

Hämtas ut hos caddiemaster på väg mot ettans tee.

Rangen bortom ettans tee.

Omklädningsrum i klubbhuset.

Shop och restaurang i klubbhuset.

Slopetabell finns i klubbhuset.


Tvyärr så stämmer det inte helt vad jag skrivit i pärmen. När jag kom till klubben under rekdagen så upplyste klubbchefen mig om att rangen nu var borta. Detta beroende på att de endast lånat marken och att det nu skulle byggas "sommarhus" även där. Tilldelade därför gästerna en "pilsnerboll" till första utslaget.


Här låg rangen en gång i tiden men nu skall här byggas.


Fina teeskyltar har de på banan.



Inspelet och green på det 11:e hålet. Par fyra index 2, 347/322 meter. Om utslaget är kort så kan det bli ett dolt inspel och som ni ser så kommer det in vatten från vänster och till höger vaktar en stor bunker. Inte ett helt lätt hål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback