Drive pa 318 meter

Idag har jag slagit mitt langsta golfslag hittills. Det var en drive pa 318 m. Halet mater 368 m och ar det fjarde halet pa slinga C pa Batalha har pa Azorerna. Hade 50 m kvar till green. Halet gar uppfor och jag hade kraftig motvind. Nej sa var det inte! Ni som har spelat banan vet att det ar mycket stor hojdskillnad och idag var det kraftig medvind. Men vad gor det, det var 318 meter mallan tee och dar bollen lag. Det kan ingen ta ifran mig.
Kanns riktigt skont med en drive pa 318 m!

Kommentarer
Postat av: Golfer

Inte dåligt! Kul! Grattis 318 meter är 318 meter, så är det. Med en annan, nyare driver kanske du kunde ha kommit något längre. Kanske 320 eller 325, frågan är bara om det är värt det. Ny driver betyder inte bara en utgift (eller investering), det betyder också en inspelstid innan man hittar rätt med en ny klubba. ...men å andra sidan, det är kul med nytt också. ;-)

Postat av: UTE

Hej! Idag var det Furnas i ett stralande vader. Mycket stor skillnad sedan forra veckan da det regnade kraftigt. Tanker inte byta drive da den fungerar klanderfritt. Idag blev det par pa alla fyra par femhalen pa Furnas. Hade birdieputt pa alla fyra utan att satta nagon. Kanns mycket bra. Hade lite problem med bunkerslagen sa det blev inget bra slutresultat. Men fyra par pa par femmorna gillar jag.

2007-03-31 @ 00:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback