Vinst i omgång två

image276

Peter, Pekka och Jonas i väntan på utslag på röd sex.

Idag var det dags för den andra omgången i Stadiumgolfen. Vi hade hemmamatch även fast Jonas har Kallfors som sin hemmaklubb. Pekka, hcp 4,4, och Peter, hcp 6,6, från Strand var våra motståndare. Jag fick åtta slag och Jonas fick sju slag.

I övrigt kan konstateras att Peter är en "gammal" bandyprofil som både spelat i Brukets blå och i Eskilstuna. Det är hans tredje säsong och redan är han nere på 6,6. Hur skall det sluta och jag kan avslöja att han kan verkiligen hantera sin drive och den går mycket långt.

Min match inleddes med att jag tog de första tre hålen där jag hade slag. Tog sedan även det fjärde då Pekka gick i vattnet till vänster. Där inträffade en lite rolig episod som Ni kan läsa om på Jonas blogg golfers.blogg.se.
Spelet rullade sedan på och Pekka fick inget riktigt flyt i sitt spel idag så jag vann på det trettonde hålet, 6/5.

Jonas vann de två första hålen men sedan vände hans match genom att Peter tog fem hål på raken. Jonas fick inte riktigt grepp om greenerna som för dagen var något långhåriga. Det blev dormy sex men sedan vann Jonas tre hål, bl a båda "Willyshålen", och höll matchen därvid vid liv. På det sextonde, korthålet, gjorde båda par och därmed var det upplagt för särspel.

Foursome match med sudden är det som gäller så det var bara att trockla sig tillbaka till gul ett. Ingen kö så det var bara att ta plats på tee. Vi konstaterade då även att vi hade slag på första hålet. Lottningen gav vid handen att motståndarna skulle slå ut först. De hade valt Peter för utslaget och han slog en "hiskelig" drive som rundade hörnet så Pekka bara hade 80 m kvar till hål. Själv hade vi under återmarschen kommit överens om att jag skulle slå ut då Jonas när vi startade fyra h tidigare hade haft ett mycket bra andraslag på första hålet. Jag "kontrade" Peters utslag genom att i motvinden hamna till vänster och i höjd med bunkern. Nu gällde det för Jonas att ta fram takterna från starten och det gjorde han givetvis. Ett mycket bra slag som hamnade fyra m hitom green.
Pekka slog lätt in på green och hamnade fyra m bortom pinnen. Själv tog jag både puttern och P med mig men i match så är det inte frågan om skönspel utan det gäller att vinna hål. Blev därför en putt och eftersom puttern gick BRA idag så lade jag mig 25 cm från hålet. Kändes skönt. Peter puttade för birdie och den var helt rätt i linjen men stannade fem cm från hålet. Jonas puttade lätt i kopp och segern i andra omgången var klar.

Fortsättning följer och vi ser fram mot den tredje omgången. Lottningen kommer i början av juli och vi har hela juli månad på oss att spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback