P-O mot Ulf i U 2

image264

Idag var det dags för en av de svåraste matcherna i U 2. Det var mot matchspelsräven P-O och jag fick lämna fyra slag. Blå och röd slinga stod på programmet så det skulle bli en tuff avslutning om det var match så långt.

P-O tog ledningen på blå tre genom ett fint par då jag själv hade slagit i bunkern. På blå fem tog jag tillbaka i och med att P-O gick i diket till vänster. Ny ledning för P-O på äppelträdet där han hade slag och vi båda gjorde boogie.

Sedan tog jag två efter en birdie på åttan och ett skogsbesök av P-O på nian. Ett upp efter nio hål.

Kvitterat på tian återigen m a a av att P-O hade slag. Elvan tog P-O på ett fint par.

Tolv och tretton delade vi på par.

Fjorton och det började kännas lite oroligt. P-O slog ut fint och han hade här sitt sista slag. Tog fram driver för nu fanns inget att förlora. Jätteutslag och sedan in på två och var fyra m till vänster om flaggan. P-O gjorde en enkel boogie och själv missade jag birdieputten.

Femton - till vänster för P-O och själv slog jag ett fint utslag och hade 100 m till flaggan. P-O i bunkern till höger och vad gör jag själv, lägger mig i den vänstar bunkern. Upp och tvåputt för båda.

Sextonde i lätt motvind. P-O i bäcken med sin järnsexa och då tog jag tränian för att vara säker att komma upp på plattan. Gjorde så, P-O droppade och slog förbi flaggan. Själv sänkte jag för birdie och nu var det utjämnat.

Sjuttonde, BärgarLasses hål, bra utslag och 100 m kvar. P-O ut i ruffen till höger, andraslaget bakom ett träd, själv slog jag till greenkant, P-O i bunker och sedan fem m bortom kopp. Missad putt och hålet var mitt.

Artonde och avgörandet. OK utslag av båda på detta "Kalle-Ankahål". Vi ligger alltid på samma ställe vid bunkern oavsett var vi landar. P-O andraslaget ut skogen, själv till 100 m kvar. P-O fortsatte i skogen och sedan i bunker.
P-O på green med fem m kvar på fem och själv låg jag en m från flaggan efter fyra. P-O insåg att matchen var förlorad och skänkte mig hålet.

Trodde inte, när jag slog i bunkern på femtonde, att chanserna till ytterligare en vinst var så stora men tänk vad ett dåligt slag kan ställa till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback