P-O mot Hans S i U 2

P-O ångar på och nu har han redan spelat sex matcher och det går bara bättre och bättre.

Här kommer hans trevliga rapport från dagens match

Matchen mellan undertecknad och Hans S började lite skakigt för oss båda där vi växlade vinnare på de första hålen. Sedan började jag hitta spelet (Hans letar fortfarande....) och det blev nog årets bästa dag (hitintills) för mig på golfbanan. 

Efter åtta hål på Blå slingan hade jag tre upp och vi gjorde båda kanonutslag på nian. Andraslagen gick också bra och jag bad att få putta först eftersom jag inte var riktigt på green. Birdie från 8 m! Hans såg lite uppgiven ut, men satte raskt sin 12-metersputt för delning. Dagens snyggaste slag! 
 

Efter kaffet drog vi ut på Gul slinga. Hans började med att nå diket och till slut missade han delningsputten. 

Genom en kombination av bra spel och lite flax tog jag raskt de första tre hålen (jag hade slag på hål nr 2 och 3) och det var Dormy. Korthålet lade jag utslaget 2 m från flaggan, Hans några meter längre bort. Hans birdieputt var i koppen - men skuttade ur igen! Jag satte min, och slutresultatet blev 7-5!

Frågan är nu vem som törs möta P-O nästa gång?

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro


Varför inte en Örebroare, Att förlora två ggr P-o är för mig "otänkbart". Jag återkommer med tid och plats i juli

2007-06-21 @ 21:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback