P-O mot Christer

Då har ytterligare en match spelats i U 2 och här kommer rapporten från P-O

I dag möttes jag och Christer B i en mycket tät och rolig match i stark försommarvärme. 

I början spelade vi riktigt bra båda två, särskilt Christers långa järnslag imponerade. På Gul fyra delad vi hålet med varsin Birdie. Lite snopet för oss båda att man måste göra HIO för att vinna ett hål. 

Jag hade i alla fall två upp vid kaffet, vilket inte känns betryggande (minns fortfarande matchen mot B-E där jag hade tre upp och förlorade).
 Efter Röd femma hade jag tre upp och jag hann förklara för Christer att det kunde vara slut om jag vann sexan.

Följdriktigt vann Christer raskt både sexan och sjuan! Att man aldrig kan lära sig!
 

Vi delade åttan och jag hade ett upp när vi gick ut på sista hålet. Vi hamnade båda på den gräsbevuxna kullen vid trädet vi utslaget, sen lade jag andraslaget i skogen på högersidan och Christer vädrade nog seger på hålet och delning av matchen.
 Jag snirklade mig ur skogen och lade upp bollen 3 m från flaggan på nästa slag, så nu hade Christer lite tryck på sig. En för kort chip och några puttar senare delade vi hålet och slutresultatet blev 1-0 till mig.

Dessutom vann jag en pilsner som vi också spelade om ? den var mycket god i värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback