Det gäller att tänka före........

Igår under matchen mot Göran på Solbacka så utspelade sig en spännande situation på det 17:e hålet.

Jag var dormy två efter att tagit korthålet 14:e och sedan delat både 15:e och 16:e där han hade slag.

17:e är en par trea på 142 m och jag slog ut först och hamnade i slänten till höger om flaggan. Göran slog också till höger men låg i greenkant. Slog in och hamnade 2 m bortom flaggan. Göran puttade men tog i lite för mycket och hamnade ytterligare lite bortom flaggan.

Det andra paret var redan klara och var nu åskådare. Göran gick med raska steg fram mot bollen för att putta.

Då kom det ur mig "Skall vi dela och gå vidare". Göran var nu framme vid bollen och snabbt som en vessla tog han upp bollen och tackade för erbjudandet.

Han tog sedan två steg och utbrast "Vad innebär detta? Har jag förlorat matchen".

Matchen slutade 2/1 men på vilket sätt vet bara vi som var med i bollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback