Vinst på 22:a hålet

Igår var det som jag tidigare nämnt dags för den tredje omgången i Stadiumgolfen. Vi hade bortamatch mot ytterligare ett Flenslag. Det var Mia, som jag mötte och fick ge fyra slag, och Annika som Jonas mötte och fick ge sju slag.
 
För egen del började det bra med ett enkelt par på första hålet. Därefter tog Mia två hål och jag utjämnade på det fjärde. Sedan kom det första delade hålet efter dagens första chip enputt, fler skulle det bli.

Gjorde birdie på det 140 m långa sjätte hålet. Putten var 50 cm och vann givetvis hålet.

Dags för nästa chip enputt på sjuan där hon hade slag. I på fem och Mia i på sju så jag tog ett hål där hon hade slag. Tog även åttan där hon hade slag. Mia gick i vattnet på andraslaget och jag "fegspelade" in mot green.

Åter chip enputt på nian för att dela hålet. Tog där fegvarianten och slog utslaget till åttan fairway men eftersom det inte är out där så måste det ju vara tillåtet. Kändes dock lite konstigt att möta nästa boll och låta dom slå ut innan jag gick fram och slog min mot green.

Ledning med tre vid vändningen.

På tian kom en av dagens två misstag. Låg fyra m kort flaggan och puttade förbi dryga halvmetern. Detta får givetvis inte förekomma då jag fick en nedförsputt som jag missade och vi delade hålet.

Chip enputt på 11:an för delning. Förlorade 12:an. Tog 13:e efter att Mia slagit ut i skogen. På 14:e hade hon slag och jag chansade och missade och hon tog hålet. På 15: slog hon i skogen och det var vips dormy.

Hon tog Kalle-Ankahålet efter att jag låg mask efter utslaget. Matchen avgjordes på 17:e där hon hade slag. Sänkte en femmetersputt för delning och det var dags för forusome "sudden".

Ni kan läsa om Jonas match på
www.golfers.blogg.se så får Ni reda på varför det blev särspel.

Dags för andra missen för dagen på det första särspelshålet. Låg på green på två slag, damerna på tre.  Annika puttad bra och de fick fem i. Såg inte den tvärgående åsen och siktade rakt mot kopp. Tyvärr drog bollen åt höger vilket naturlagen givetvis säger. Jonas lyckades inte sätta putten på drygt två m.

Tvåan - de hade slag. Kort utslag av Jonas, bra tränia av mig men det var inte aktuellt att gå på green då jag hade knappt 200 m och motvind. Bra inspel av Jonas och mindre bra av damerna. Vi fyra m kort, uppförsputt. De 12 m långt och nedförsputt. Vi tvåputtade och de treputtade tack och lov.

Trean - tränian som gick bra igår talade och bollen låg sex m bortom kopp. Damerna genom träden till höger och bollen 14 m från kopp och utanför green. Jätteputt av Annika, återigen, som hamnade 40 cm från kopp. Jonas läste och läste och sedan kom putten. Till min förvåning och även till Jonas så stannade bollen efter knappt fyra m och jag blev alldeles "skakis". Från ett jätteläge var vi nu i brygga. Närspelet hade dock gott bra hela dagen så även denna gång och putten satt i hål.

Fyran - Ett krångligt par fem där de inte hade slag. Efter vissa svårigheter för damerna var de tre m från hål efter sex slag och vi var 1,5 m från hål efter fem slag. Koppsnurr när Mia puttade och eftersom putten var het så satte jag det sjätte slaget för vinst av hålet och matchen.

Nu var vi längst bort på banan men det var med lätta steg som vi kunde vandra tillbaka längs asfaltsvägen. Damerna blev efter halva vägen upp-plockade av respektive som började undra vart de tagit vägen.

Åter en seger i Flen kändes riktigt skönt.

Fortsättning följer i augusti månad då det är dags för den fjärde omgången.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Tack för god insats. Beklagar att jag inte bidrog med mer denna gång. Kanske min tur nästa gång att dra det tunga lasset.
Intressant det där med "Jonas läst och läste..." Kanske där felet ligger i mitt puttande. För mycket tänkande och trixande helt enkelt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback