Full fart i U 2

Senaste resultaten

Tisdag

Lars - Roger 1/0

Onsdag

Ulf D T T - Göran 4/3

Ulf T - Kjell Thy 1/0

Torsdag

Göran - Torbjörn 1/0

Som Ni ser så är det just nu mycket hårt spel då tre av matcherna avgjorts först på sista green.

Från min match mot Kjell Thy så kan följande rapporteras.

Böljande bra spel på blå slinga som avverkades på 1 h och 30 min. Var tre upp efter sex hål men sedan var det Kjell som tog kommandot och efter röd etta var det bara ett upp. På hålet slog han andraslaget ut i det tjocka i den tomma dammen och därifrån lade han upp bollen 50 cm från flaggan för ett enkelt par.

Delade tvåan på par. Slog sedan i bunker på korthålet och då var han ifatt. Kjell strulade på fyran och jag slog i vattnet på femman och med fyra hål kvar var vi lika.

Då började skönspelet. Delat på par på 15:e, 16:e och 17:e. Nu skulle det avgöras på det sista hålet. Kjell slog en fin drive upp på kullen till vänster. Själv slog jag till vänster och kortare över trädet? Slog en P och sedan letade vi och efter 4,30 så hittade jag bollen på den första kullen efter trädet.

Slog tränio till 100 m kvar. Kjell kunde inte gå för green p g a träden. Lade fram sig och hade 45 m kvar.

Slog ett bra slag och låg i höjd med pinnen men på foregreen och hade fyra m till flaggan. Då skulle Kjell göra sitt "enkla" inspel. Mjukt i backen och klubban gick som en osthyvel och bollen rätt upp i luften! Nytt slag och nu låg han kort på green och hade sju m kvar.

Valde att ha flaggan i och då lärde jag mig något nytt! Då är det den som är utanför som skall putta även fast det är närmare. Puttade bra och låg 20 cm från kopp. Kjell puttade efter mycket läsande och smet förbi till vänster och låg även han 20 cm från hål.

Då var matchen över och vi tackade varandra för en trevlig och mycket välspelad match. Avgörande på sista green med ett par och en boggie efter att delat de tre senaste hålen på par kändes för oss båda som storspel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback