SPM Open

Idag så skulle jag gå via golfbanan efter att Kerstin och jag varit och kontrollerat REA på Intersport. Anmälde till hustru att jag nog är hemma om en timme. Det blev fyra!

Det är SPM Open på banan denna helg och jag gick via de två Willyshålen på röd slinga. Där mötte jag Max och Tomas som var ute på en sällskapsrunda och de hade båda parputt på det svåra femte hålet. Blev en bogie och en dubbel.

Kom sedan in på tävlingsbanan och kom precis när första embollen kom till gul fem. De har inför tävlingen flyttat tee till röd sju så hålet blir ca 30 m längre. Nu landar de i höjd med bunkrarna men de slår sedan upp på green på andraslaget. Gick med upp till green och stod där och såg några bollar. Sedan kom Björn och Joakim vilka jag såg lite av igår. Följde dessa ner för gul sex där Björn gjorde birdie vilket han även gjorde på femman. Det blev ytterligare birdie på åttan och nian. Han vände på 31 slag.

De spelade så bra så jag tänkte följa med ytterligare några hål, det blev hela blå slinga och här kom UPPLEVELSERNA.

Blå två. Då det bara var jag och en äldre nyinflyttad herre som följde bollen frågade jag vad de tänkte göra. Gå för green. Traskade fram då framförvarande boll var kvar för att se utslagens nedslag. Tomt på green då kom först en boll och landade fyra m kort. Därefter boll två sex m kort. Enkla birdie.

Blå fem. Enkelt uppe på green på två slag för båda.

Blå åtta. Joakim som hade en peg som var 10 cm lång försökte slå med skruv över vägen. Skruven kom aldrig så bollen låg på nians fairway, mitt på. Något svårt inspel så det blev bara par. Björn spoon och enkel birdie.

Blå ni. HÄR KOM SLAGET. Björn som övriga och enkelt par. Frågade Joakim vad han skulle göra och han sa att något över träden blir det. Han tyckte att jag kunde gå fram och kolla att de var av green. Lång väntan men sedan var det klart och jag "varnade" övriga åskådare att snart smäller det. Såg slaget på håll och sedan väntan. Sedan kom bollen och oturligt nog så tog den i de sista grenarna i den sista tallen så den låg i höjd med flaggan men tyvärr 10 m till höger om densamma, på foregreen.

Vilket slag - frågade honom när han kom fram vad han slagit med och svaret blev, JÄRN TVÅ. Den är säkrare än drive.

Båda gjorde enkla par på hålet och jag önskar dem lycka till i morgon då det är sista dagen.

Skall kolla från tee nästa gång på blå nio var hålet i skogen finns. Tror dock att jag avstår att gå samma väg som Joakim.

Kommentarer
Postat av: Golfer

Gå för green på blå nio! Trodde inte ens det var möjligt. Imponerande och vågat. Han måste ju ha lyckats för att våga försöka på tävling.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback